Sunday, March 8, 2009

Selangor (2) 2 - 0 (1) Perak




Selangor melayakkan diri ke peringkat Separuh Akhir setelah menumpaskan Perak dengan 2 gol tanpa balas  di Stadium Shah Alam malam tadi, dalam TM Piala FA 2009 peringkat suku akhir timbal balik kedua. Pada perlawanan timbal balik pertama Selangor berjaya menumpaskan Perak dengan 1-2 di Stadium Perak, Ipoh.

Separuh masa pertama menyaksikan Selangor giat mengatur serangan dan sekali-sekala Perak dilihat melakukan serangan balas . Bermain di hadapan kira-kira 15 ribu penyokong sendiri, Selangor dilihat menguasai permainan pada babak pertama.

Senario berbeza pada separuh masa kedua apabila permainan tampak seimbang dengan kedua-dua pasukan saling berbalas serangan. Perak melakukan pertukaran pertamanya dengan mengeluarkan K.Thinagaran dan memasukkan Wan Hossen Abd Ghani, pada minit ke 65 bagi memantapkan barisan serangan dalam misi memburu gol pertama.

Pada minit ke 75, Perak melakukan dua pertukaran sekali gus dengan memasukkan K.Puvindren menggantikan Muhammad Khalis Ibrahim dan Zahiruddin Sabri masuk menggantikan Mohd Arsyah Ayob. Ketika Perak mula mendapat rentak untuk mengatur serangan, Rudie Ramli berjaya memecah kebuntuan setelah berjaya menanduk masuk untuk gol pertama Selangor pada minit ke 78 permainan.

Apabila perlawanan memasuki tambahan masa 2 minit, C. Premnath mengesahkan kemenangan Selangor dengan menjaringkan gol kedua dengan melakukan rembatan jarak jauh yang gagal ditepis keluar oleh Kamarul Effendi. Dengan ini, Selangor layak ke Separuh Akhir dengan agregat 4-1 dan bakal bertemu Perlis yang berjaya menewaskan Harimau Muda dengan kemenangan agregat 1-0.

Kesebelasan Utama:

Kamarul Effendi
Mohd Nor Hazrul
Mohd Hafiszuan
Chun Keng Hong
Syazwan Roslan
Khalis Ibrahim - 2
Mohd Arsyah Ayob - 3
Mohd Nazri Kamal
Isma Alif
K. Thinagaran - 1
Saufi Sa’aidi

Pertukaran:

Wan Hossen Abd Ghani - 1
K.Puvindren - 2
Zahiruddin Sabri -3

0 comments: